Hahmot

Pelissä on yhteensä 35 hahmoa, joista 6 on PJ-hahmoja.
Kaikkiaan 27 tiedossa olevaa hahmoa sekä 8 mysteerihahmoa.

Hahmojen teemat ovat pelaajille kohdistettuja hahmon valintaa helpottavia avainsanoja.

Lyhytkuvaukset ovat yleistä informaatiota, eli pelin hahmot tietävät toisistaan kaiken mitä näissä lukee. Hahmoista on kerrottu näiden nimi, laji (lisäinfoa laji-infossa) sekä monenteenko sukupolveen hahmo kuuluu (lisäinfoa maailmankuvassa).

Mysteerihahmojen lyhytkuvaukset ovat pelaajaa puhuttelevia.

VEDENVÄKI

Kiiski, järvisyvennyksen haltija, 1. sukupolvea
Pelaaja: Eiri V
Kirjoittaja: Oona

Kiiski ei onneksi ole vastarannan kiiski, vaan ystävällinen ja harmiton järvisyvennyksen haltija. Hän vaikuttaa päällepäin hieman kalpeammalta ja hiljaisemmalta kuin muut, mikä voi selittyä myös hänen puolikalma-syntyperällään. Hän ei kuitenkaan tunnu seuraavan kalmojen perinteitä, vaan vaikuttaa melko yksinkertaiselta ja hitaalta vaikka onkin hyviä ystäviä Tyrskyn kanssa ja on osoittanut useasti, ettei ole ihan tyhmäkään. Ehkä se on vain hänen vanha ikänsä, sillä hän on osa vanhempaa sukupolvea.
Teemat: Päänsisäistä peliä, loren opettelua, romanssia, mahdolliset konfliktit yhteisön kanssa, katumuksen tunteet.

Liekko, näkki, 2. sukupolvea
Pelaaja: Mira S (PJ)
Kirjoittaja: Mira

Liekko on alueen näkkikaksikosta se vanhempi ja salamyhkäisempi, vaikka aina häneltä löytyy hymy ja makeisia varsinkin nuoremmalle väelle. Tiedetään, että hän on viime vuosina opettanut useampaakin ihmistä viulunsoiton saloihin. Syyllistä lukuisiin kissoihin on siis vaikea olla arvaamatta. Liekolla on ollut näkille epätyypillisen lyhyet hiukset parin päivän ajan, mutta kukaan ei ole toistaiseksi uskaltanut kysyä miksi näin on. Kasvoja koristeleva arpi kertoo Liekon kokeneen jo vaikka mitä.
Teemat: Kiusatuksi tuleminen, yksinäisyys, bromance, hyväntahtoisuus, väärin ymmärretyksi tuleminen

Merivuokko, vesihiisi, 3. sukupolvea
Pelaaja: Kaisa V
Kirjoittaja: Oona

Merivuokko on yksi nuorimpia, ja muista myös oudompia henkiolentoja: hän saattaa välillä keskeyttää toisten puheen yllättäen, tehdä äkkinäisiä liikkeitä, tai unohtua tuijottamaan tyhjyyteen. Useimmiten hän on istuksinut tutulla kivellään tarkkaillen muita hieman synkeän oloisena, välillä kutsuen heitä luokseen juttelemaan. Toisinaan, etenkin hiljattain, hän on kadonnut mystisesti, eikä kukaan ole varma missä hän aika ajoin käy. Puhumaan tämä hiljainen hiisi voi innostua pakkomielteisestikin kertomaan mielenkiinnon kohteistaan, olivat ne sitten elottomia tai elollisia. Hänen outoudestaan huolimatta vedenväki kuitenkin pyrkii kohtelemaan tätä hyvin, ja etenkin Ulpukka ja Tyrsky tuntuvat pitävän hänestä.
Teemat: Päänsisäistä peliä, psyykkiset ongelmat, obsession ja yksinäisyyden, ehkä myös muiden torjunnan tuottamat tunteet.

Myräkkä, aallonhaltija, 2. sukupolvea
Pelaaja: Eeri S
Kirjoittaja: Ida

Kun puhutaan vedenväen riitapukarista, puhutaan Myräkästä. Myräkkä ei kuitenkaan ole paha olento, vain ehkä kaikista epäkunnioittavin ja ailahtelevaisin, onhan hän aallonhaltija. Kukaan ei oikein tiedä mistä Myräkkä aikoinaan ilmestyi juuri tähän järvialueelle, mutta ihan hyvin hän on sopeutunut. Jos ei lasketa sitä että juuri Myräkkä on se joka tökkii jatkuvasti rajoja ja on eniten kiistoissa metsänväen kanssa. Huolestuttavaa on Myräkän piittaamattomuus ja epäkunnioitus jopa Vellamoa kohtaan. Toisaalta, juuri tämä tuntuu yhdistävän jatkuvasti kaksistaan juoksevaa Myräkkää ja Toivelempeä.
Teemat: Troublemaker, tappeleminen, oma-aloitteisuus, bromance

Neva, joen henki, 1. sukupolvea
Pelaaja: Petu A
Kirjoittaja: Oona

Verkkainen, luotettava, mutta myös välillä hieman kärttyinen: sellainen on meidän Neva. Iäkkään ja rauhaisan joen henkenä hän on vedenväen vanhimpia, tomera opettaja ja kaitsija nuoremmilleen, josta häntä myös kunnioitetaan. Mahdollisesti tästä roolista johtuen, häntä pidetään hieman vanhoillisena ja nipottavana, mistä tuittupäisemmät ajoittain hälle tiuskivatkin, joskin kaikella rakkaudella. Tai ainakin näin hän haluaa uskoa. Neva on tiedettävästi myös Rautun isovanhempi, jonka puuhia hänellä on tapana seurata puolella silmällä.
Teemat: Paljon tausta-lorea ja kontakteja, keskustelupainotteinen peli, ikääntymisen ja katumuksen teemoja.

Niera, näkki, 3. sukupolvea
Pelaaja: Ida P (PJ)
Kirjoittaja: Mira

Niera on se nuorempi näkki, joka saapui näille seuduille hieman yli 20 haltijavuotta sitten ja löytyy aina milloin mistäkin sudenkuopasta. Hän oli kuulemma viimeinen, joka näki Muorin ennen tämän katoamista – tiedetään kuitenkin ettei hän ole sekaantunut asiaan mitenkään, muuten Saunatonttu olisi jo karkoittanut tämän toiselle puolelle maailmaa. Kujeileva ja nauravainen, joka tuon tuostakin on mennyt hukuttamaan kaverinsa oppilaita. Niera ei tiettävästi ole vielä opettanut ihmisille soittamista, mutta pitää monesti nuoremmille olennoille viulunsoittotunteja.
Teemat: Yksinäisyys, uteliaisuus, arvaamaton luonne, pakkomielteen viboja, bromance

Pisara, vedenneito, 3. sukupolvea
Pelaaja: Jasmin R
Kirjoittaja: Ida

Hieman hönöhtävä Pisara on todella yleisesti pidetty ja suojeltu olento. Hän on hitusen yliaktiivinen, mutta monien mielestä aivan ihana, innostunut ja aidosti muista kiinnostunut ja hän antaa kiintymyksensä muihin näkyä avoimesti. Monet kuitenkin varovat paljastamatta suurimpia salaisuuksiaan hänen lähellään, sillä Pisara ei vain osaa pitää suutaan kiinni. Ei hän sitä pahuuttaan tee, hän ei vain aina ymmärrä salaisuuden konseptia ja miksei sitä saisi kertoa muille. Silti Pisaran luonne korvaa hänen hölösuunsa, ja useimmat huomaavat silti kertovansa asioitaan Pisaralle vaikka he eivät olisi niin tarkoittaneetkaan. Lähes kaikki olisivat valmiita suojelemaan Pisaraa kaikelta. Pisara haluaisi kovasti itsenäistyä muista, ja osoittaa osaavansa olla aikuinen.
Teemat: Itsensä etsimistä, moraalina toimiminen, oma-aloitteisuus

Rautu, poukaman haltija, 3. sukupolvea
Pelaaja: Elli O
Kirjoittaja: Oona

Poukaman haltijaa Rautua pidetään hyvin karismaattisena kaikkien kaverina. Aina puhevalmis ja itsevarma Rautu tunnetaan pedanttiudestaan ja sosiaalisuudestaan, sekä joskus hieman… eksentrisistä piirteistään. Hänen saattaa kuulla puhuvan itsekseen ja hänellä on taipumus hyvin vahvaan uteliaisuuteen kulloisenkin kiinnostuksen kohteeseensa. Viime aikoina Rautu on yllättävästi viettänyt pitkiäkin aikoja muiden katseilta piilossa ja ollut varsin kiinnostunut henkimaailman lainalaisuuksista. Rautu on tiedettävästi Nevan lapsenlapsi, ja Raudun vanhempien siirryttyä tämän ollessa vielä vastaluotu (huhujen mukaan äkillisesti ja ovet paukkuen) toisille vesille on Nevalla ollut tapana seurata Raudun puuhia puolella silmällä.
Teemat: Päänsisäistä peliä, suhdedraamaa, kontaktiriippuvaisuus, hahmokehitys, epävarmuuden ja yksinäisyyden tunteet.

Sumu, kaivon henki, 2. sukupolvea
Pelaaja: Leila K
Kirjoittaja: Ida

Torpan hylkäyksen hyvin raskaasti ottanut Sumu toimii torpan kaivon henkenä. Hän on hyvin sosiaalinen, mutta kuitenkin jollain viekkaalla tavalla surumielinen. Sumu pitää juhlimisesta ja hän poistuu todella usein vesialueelta, mikä ei ole tavatonta mutta hieman harvinaista vedenväelle. Hänellä ei ole ongelmia piristää toisten päivää ja Sumu on se jonka voi kutsua auttamaan erinäisissä askareissa. Hieman väkeä askarruttaa Sumun jatkuva vesialueelta poistuminen, mutta kukaan ei ole oikeastaan jaksanut ottaa asiaa puheeksi. Sumu rakastaa läikyttää vettä pahaa-aavistamattomien ohikulkijoiden päälle.
Teemat: Vahvaa perhe- ja ystävyysdraamaa, muiden aktiivinen auttaminen, kilpaileminen

Toivelempi, lähteenhaltija, 2. sukupolvea
Pelaaja: Josefina N
Kirjoittaja: Ida

Toivelempi on järven pohjassa olevan lähteen haltija. Kaikki tietävät hänen olevan itse Ahdin lapsi, ja ehkä juuri sen takia hän pääseekin kuin koira väräjästä oikeastaan kaikista metkuistaan. Toivelempi on todella arvostettu vedenväen joukossa, mutta se on kasvattanut hänestä koppavan ja epäkunnioittavan. Hän pitää muun vedenväen tavoin jekuttamisesta, mutta hän on niitä harvoja jotka jekuttavat myös omaa väkeään. Tätä tunnutaan katsovan myös läpi sormien. Toivelempi on todella hyvää pataa Myräkän kanssa, ja heitä on vaikea saada erilleen toisistaan.
Teemat: Troublemaker, oma-aloitteisuus, oman maailmankuvan muutokset, elitismi, bromance

Tyrsky, aarteenvartija, 1. sukupolvea
Pelaaja: Kaisa M
Kirjoittaja: Oona

Tyrsky on vanhempaa sukupolvea, mutta aina yhtä reipas ja suorasukainen. Hän on ihan mukava olento, niin kauan kun et koske hänen aarteisiinsa: tämän on jokainen oppinut jo varhain. Hänen muista poikkeava tapansa lyödä ensin ja väitellä sitten on saanut muut kunnioittamaan hänen rajojaan. Joskus kuitenkin, Tyrskyn kaverin Merivuokon poistuessa kiveltään, on nuoremmista hauskaa haastaa toisensa kurottamaan kätensä kiven alle Tyrskyn aarrekätköön. Tyrsky on hyvää pataa myös Kiiskin kanssa.
Teemat: Yltiösosiaalisuutta ja -aktiivisuutta, aktiivinen fiilistely, suhdedraamaa, henkinen riippuvaisuus, suojelevaisuuden tunteet, hieman fyysisempi peli.

Ulpukka, vetehinen, 3. sukupolvea
Pelaaja: Reeta R
Kirjoittaja: Ida

Ulpukka on järvenpoukaman veden väen musta lammas. Hän on aina hieman ulkopuolella kaikkien muiden jutuista ja muu väki on hänestä huolissaan. Ulpukka ei koe kuuluvansa järvenpuokamaan. Vaikka veden väki tekeekin aina välillä ajattelemattomia asioita, Ulpukka tuntuu tekevän asioita toivoen niiden aiheuttavan hänelle kärsimystä. Ei ole uutta kuulla hänen suustaan: ”Haluaisin tuonne Tuonelaan..”, mikä ei ole normaali toive veden väkeläiselle…tai oikeastaan kenellekään. Ulpukka on impulsiivinen, heittelevä, ailahtelevainen ja maanis-depressiivinen ja hän viihtyy paljon omissa oloissaan.
Teemat: Elämän merkityksen etsiminen, mysteerit ja salaisuudet, Tuonela, mielenterveyden ongelmat

METSÄNVÄKI


Horros
, peikko (hännätön), 3. sukupolvea
Pelaaja: Aurora H
Kirjoittaja: Olga

Horroksesta puhutaan peikkona ja hän onkin metsänväkeä, vaikka Horroksen menneisyys onkin erilainen. Kaikki tietävät, että Horros on vaihdokas, joka on ollut ihmislapsi. Nyt Horros kuuluu muiden joukkoon, joskin häntä taputellaan päähän ja hymähdellään hänen nuoruudelleen. Horros on kaikkien suojeluksessa, hänen peräänsä katsotaan ja hänestä pidetään huolta. Horros itse on rauhallisen utelias, aina kiinnostunut kuuntelemaan tarinoita ihmisten maailmasta. Horros on tyytyväinen peikkouteensa, vaikka ihmiset ja näiden tavat kiinnostavatkin paljon. Horros usein miettii, kuka metsänväestä vaihdettiin hänen tilalleen ihmisten maailmaan? Horros ja Kankare nähdään usein yhdessä ja he ovatkin vakiintunut kaverikaksikko, aina yhdessä suunnittelemassa jotain.
Teemat: Ystävyys, oman tiensä löytäminen, vastuunotto ja aikuistuminen

Imarre, metsänneito, 3. sukupolvea
Pelaaja: Tuisku T
Kirjoittaja: Olga

Imarre on tavallista kömpelömpi metsänneito. Hänellä on koko ajan mystisiä mustelmia ja haavoja, jotka ovat tulleet ties mistä puun oksasta tai kannon juuresta. Hän hallitsee omaa pientä, saniaisten peittämää aluettaan rakkaudella ja lämmöllä. Saniaiset ovatkin Imarteelle tärkeitä ja hänet näkeekin usein saniaismaisesti pukeutuneena. Imarre on hajamielinen ja jää usein paikoilleen tuijottelemaan sellaisia asioita kuten tuulessa heiluvaa lehteä tai uneliasta sisiliskoa. Jos Imarteella on jokin tehtävä, se jää melkein varmasti kesken hänen jäädessään miettimään elämää ja sen tarkoitusta. Imarteen polveilevat, runolliset ajatukset elämän tarkoituksesta saattavat tylsistyttää muita nuoria, ja hän viihtyy enemmän vanhemman metsänväen seurassa keskustellen myös vakavista aiheista.
Teemat: Päänsisäinen peli, oman tien löytäminen, fiilistely, toiveikkuus

Kaarna, menninkäinen, 2. sukupolvea
Pelaaja: Sonya C (NPC)
Kirjoittaja: Mira

Kaarna on erittäin rääväsuinen kuusten alla viihtyvät menninkäinen, joka ei ole pitkästä iästään huolimatta oppinut vieläkään kunnolla kätkeytymään ihmisiltä vaikka osaakin esittää kuusta erittäin uskottavasti jos silmiä ja leveää virnettä ei huomioi. Hänet löytää yleensä sieltä missä tapahtuu eniten, ja häneltä voi luottaa saavansa vastauksia kysymyksiinsä – olivat ne sitten totta tai eivät. Kaarna myös kuulee ja näkee hämmästyttävän paljon, mitä monet ihmettelevätkin että miten tämä onnistuu kulkemaan niin huomaamatta muiden henkien ympärillä.
Teemat: Romantiikka, epäselvyys omasta paikasta, uteliaisuus muiden asioihin, aktiivinen fiilistely

Kankare, maahinen, 3. sukupolvea
Pelaaja: Heini T
Kirjoittaja: Olga

Kankare on nuori ja innostunut. Hän imee itseensä kaikki tarinat vuorenväestä ja haluaa kuulla vanhojakin tarinoita yhä uudestaan ja uudestaan. Kankare kulkee yhdessä Horroksen kanssa, ja kaksikko kerää tarinoita vuorenväestä nahkakantiseen kirjaan koittaen selvittää kaiken totuuden vuorenväestä. Kankare kannattaa järjestystä, jonka tietää vuorenväelle olleen tärkeää. Kankare noudattaa sääntöjä mahdollisimman tarkasti, jokseenkin tulkiten niitä oman näkemyksensä mukaan. Kankare on määrätietoinen eikä anna nuoruutensa häiritä, kun hän päättää jotain Kankare kulkee vaikka läpi harmaan kiven tavoittaakseen määränpäänsä.
Teemat: Säännöt ja perinteet, totuuden löytäminen, tarinat, ystävyys ja  sen merkitys

Kätkä, menninkäinen, 3. sukupolvea
Pelaaja: Tero S
Kirjoittaja: Olga

Kätkä käy kauppaa kaikesta ja kaikkien kanssa – hän haluaa omistaa kaiken, edes hetkellisesti. Kätkä ei ole niinkään viehättynyt tavaran määrästä, vaan siihen liittyvästä kaupankäynnistä ja omistamisen huumasta. Usein vasta ostettu tavara päätyy nopeasti kiertoon, eikä Kätkä piilota aarteita itselleen.  Omasta mielestään Kätkä tekee hyviäkin vaihtokauppoja ja hän on aina tyytyväinen, kunhan saa mitä haluaa. Mikä tahansa esine kelpaa Kätkän kauppatavaraksi, mikä aiheuttaa välillä ongelmia kun vastapuoli ei halua myydä omistamaansa. Kätkä kuitenkin saa tavaran haltuunsa tavalla tai toisella ollessaan ketterä ja vikkelä menninkäinen. Monet ovat tottuneet piilottamaan mielenkiintoiset tavaransa pusseihin tai laukkuihin, mutta  silti Kätkä onnistuu välillä löytämään jotain sellaista mieluista, mitä toinen ei haluaisi myydä.
Teemat: Kaupankäynti, hiiviskely ja juoruilu, uhkapelit ja vedonlyönti

Lehvänruska, puunhenki, 3. sukupolvea
Pelaaja: Milla V
Kirjoittaja: Olga

Lehvänruska on ihmisten istuttaman tammen henki, nuori ja notkea. Hän on kuullut ja nähnyt paljon lyhyen elämänsä aikana, eikä kaihda ihmistä tai vedenväkeä. Lehvänruskan lähin seuralainen, melkein sisarus, on vedenväkeen kuuluva Sumu, joka asuu läheisessä kaivossa. Yhdessä he ovat opetelleet ihmisten tapoja sekä nauraneet niille. Lehvänruska elää vain ollakseen jonkun toisen kanssa, hän haluaa löytää sen todellisen rakkauden. Lehvänruska näkee kaikessa jotain hyvää, eikä voi uskoa kenenkään olevan paha vain pahuuden tähden. Hän katselee maailmaa vaaleanpunaisten linssien lävitse ja haluaa kertoa näkemästään muillekin. Lehvänruska on koko ajan jonkun seurassa eikä osaa olla yksin, hän laulaa ja hyräilee omia pieniä rakkauslaulujaan toivoen, että joku kuulisi ne.
Teemat: Romantiikka ja luottamus toiseen, ystävyys ja sen puolustaminen

Lukki, metsähaltija, 1. sukupolvea
Pelaaja: Laura P
Kirjoittaja: Henriikka

Lukki on outo tapaus vähän kaikkien silmissä. Kuiskitaan että tämä olisi suututtanut Tuonen emännän tai muuta yhtä radikaalia sillä on nähty että tämä vanhenee vaikka eihän henkien pitäisi? Tuntuu olevan aika sekaisin ja selittelee välillä vähän mitä sattuu eikä kukaan oikein tiedä miten häneen pitäisi suhtautua. Välillä tuntuu että hän on ihan tässä päivässä mukana, välillä taas voisi luulla että hän on jossain vuosien takana. Kaikki pitävät silmällä Lukkia, sillä tämä saattaa olla vaaraksi itselleen. Ei ole mitenkään uutta, että nuoret henget sitovat tämän torpan puuhun, jotta hän ei kävelisi järveen tai kaivoon… tai päin puuta.
Teemat: Peliohjeita, muistinmenetys, esiintyminen, muiden huolehdittavana oleminen

Naava, peikko, 1.  sukupolvea
Pelaaja: Heli L
Kirjoittaja: Olga

Peikko josta ei loppujen lopuksi tiedetä paljoa, ei oikein kerro itsestänsä ja vaihtaa puheenaiheen muuhun jos joku koittaa päästä pintaa syvemmälle. Kertoilee kysyttäessä kyllä paljon ihmisistä ja heidän maailmastaan mutta jos koittaa saada selville mistä tämä tämän tietää niin heti taas vaihtuu puheenaiheet. Tämän lisäksi hän harrastaa vedonlyöntejä oikein mielellään ja tuntuu muutenkin omaavan aika paljon maalaisjärkeä ja vainua hyville diileille. Horros on hänen kasvattilapsensa.
Teemat: Vanhemmuus, ihmisyys, vedonlyönnit, oman tiensä kulkija.

Niitty, virokannas, 1. sukupolvea
Pelaaja: Freya L
Kirjoittaja: Oona

Niitty on haltija, jolle on pitkän iän myötä kertynyt laaja alue hallittavakseen. Monet nuoremmat haltijat, jotka hänen maillaan asuvat kohtelevat häntä kaikkien rauhallisen mukavana isovanhempana, joskin hänkin osaa olla tulisieluinen tavotteissaan ja mielipiteissään. Milloin mistäkin jupisemassa sekä muistelemassa, miten asioiden laita oli ennen. Tästä huolimatta hän ei tunnu koskaan kantavan kaunaa kovin pitkään ja pärjää nuortenkin henkien kanssa kuin olisi heidän ikäisensä.
Teemat: Valta-asema, isovanhemmuus ja muiden ongelmien setviminen, paljon taustalorea ja kontakteja, ikääntymisen ja katumuksen teemoja.

Rae, suotar, 2. sukupolvea
Pelaaja: Anna T
Kirjoittaja: Henriikka

Loistava kokki ja ihan leppoisan oloinen henki vaikka onkin mennyt syömään ihmisen tai kaksi elämänsä varrella. On käyttäytynyt kiltimmin sen jälkeen kun tälle on sanottu että ihmiset eivät ole hyvästä. Välillä kyllä vähän arvaamaton ja “ärtyisä” ja on viimeaikoina ollut jotenkin vaisun oloinen ja jos ei paremmin tietäisi että hän on henkiväkeä voisi jopa luulla hänen olevan jollain tapaa kipeä. Rakeen suoalueelle ei ole menoa, sillä tämä on erittäin reviiritietoinen. Ainoastaan Sinipiika ja Varis saavat kulkea suolla omin nokkineen suoalueella.
Teemat: Salaisuudet, riippuvaisuus, vieroitusoireet, tiivis kontaktipari

Sinipiika, keiju, 2. sukupolvea
Pelaaja: Mia L (PJ)
Kirjoittaja: Mira

Sinipiika on keveä luonnonhenki. Hänet näkee ystävineen useimmiten pienien vesialueiden luona, erityisesti soilla joihin ne saattavat kiusaa tehdäkseen eksyttää ihmisiä. Hän on ollut jo muutaman vuoden ajan kovin kiintynyt torpan alueeseen, vaikka on kotoisin kauempaa suolta. Kovin kevytkenkäinen luonteeltaan, mutta silti vanhempaa viisautta henkivä. On hänessä se kipakampikin puolensa, jonka jotkut ovat jo päässeet kohtaamaan tuhottuaan vahingossa Sinipiian tekemän taideveistoksen, joita hän tuppaa tekemään milloin minnekin ympäröivistä materiaaleista.
Teemat: Taiteen tekeminen, härnätyksi tuleminen, ennakkoluuloisuus, aktiivinen fiilistely

Varis, metsähiisi, 2. sukupolvea
Pelaaja: Noona H
Kirjoittaja: Henriikka

Synkeä niin kuin nimensäkin mutta äärimmäisen kilpailuhenkinen ja vaikka näyttääkin siltä että olisi juuri tullut hautajaisista on hän oikeasti luonnonlahjakkuus hurmaamisessa ja hauskanpidossa, onhan hän Pellonpekon lapsi. Kertoo mielellään miten taitava ja voimakas hän on, selittelee suuria seikkailuja ja koittaa kietoa kaikki pikkurillinsä ympärille. Kukaan ei tosin ole koskaan varmistamassa hänen suuria seikkailujaan taruksi taikka todeksi.
Teemat Salaisuudet, pröystäily ja kostonjano, esiintyminen, tiivis kontaktipari

MUUT


Iltarusko
, ilmanhenki, n. sukupolvea
Pelaaja: Joanna M
Kirjoittaja: Henriikka

Iltarusko on ilmanhenki, hän kulkee etelätuulen mukana ja viettää kesänsä pohjoisessa. Hän oleskelee Hannun torpan tienoilla usein. Tällä kertaa hän on saapunut paikalle Saunatontun pyynnöstä toimimaan riitojen selvittämisen neutraalina osapuolena.
Teemat: Paljon loretietoa, metapelaus, valta, romantiikka, aktiivinen fiilistely

Saunatonttu, n. sukupolvea
Pelaaja: Henriikka P (PJ)
Kirjoittaja: Mira

Äreä ja erittäin vanha Saunatonttu, josta harva oikeasti pitää mutta jota kaikki kunnioittavat tämän aseman ja iän puolesta. Tietää kaikesta tietämisen arvoisesta kaiken. Kutsui tapaamisen koolle ja kaikki sinne saapuvat ovat saaneet jopa henkilökohtaisen tiuskaisun saapua paikalle. On ottanut Kotitontun siipiensä suojaan näyttämättä sen enempää tuntemuksiaan tästä. Ei ole puhunut sanallakaan Muorista sitten tämän katoamisen.
Teemat: Valta-asema, vanhuus, yksinäisyys, opettaminen, suurempi viisaus

Tilhi, kotitonttu, 3. sukupolvea
Pelaaja: Milla M
Kirjoittaja: Mira

Hän on saapunut torpalle vasta vähän aikaa sitten. Hirveän moni ei ole hänestä vielä päässyt selville, kuka hän on tai miksi hän tuli paikalle. Monet ovat kuulleet kuitenkin sen kuinka hän tuntee tulleensa paikkaan, johon hän oikeasti kuuluu. Kotitonttu vaikuttaa erittäin nuorelta ja on osoittanut ylpeyttä vielä puolikasvuiseen partaansa. Hänen luonteessaan ei ole vielä ollut mitään moitittavaa.
Teemat: Peliohjeita, tuntematon menneisyys, nuoruuden into, itsensä etsiminen

MYSTEERIHAHMOT


Mysteerihahmo A
Pelaaja: Miska R
Kirjoittaja: Henriikka

Hänen pukeutumisensa on haastava ja vaatii lainaamista. Tikku on syvällä takalistossa, mutta hän on jalosydäminen ja urhea.
Teemat: Mysteeri, vastuu ja valta, seksuaalinen halukkuus.

Mysteerihahmo B
Pelaaja: Aino R
Kirjoittaja: Henriikka

Hopeakielinen ja charmantti.
Teemat: Mysteeri, vastuu ja valta, väkivaltaa.

Mysteerihahmo C
Pelaaja: Riikka B
Kirjoittaja: Henriikka

Pehmeä ja hyväsydäminen, hivenen hidas älykkyydeltään.
Teemat: Mysteeri, rauhallisuus, salaisuudet.

Mysteerihahmo D
Pelaaja: Nelli H
Kirjoittaja: Henriikka

Päänsisäistä fiilistelyä, ja moraalisia dilemmoja.
Teemat: Mysteeri, vaikeita valintoja, kahden maailman välillä.

Mysteerihahmo E
Pelaaja: Henniina I
Kirjoittaja: Henriikka

Ovela ja traaginen tapaus, fiilistelyä ja selvittelyä.
Teemat: Fuck my life, päänsisäinen pelaaminen, suuret päätökset

Mysteerihahmo F
Pelaaja: Tanja R
Kirjoittaja: Henriikka

Joutuu lukemaan loren ja opiskelemaan pelimateriaalia.
Teemat: Mysteeri, romantiikka, loretietoisuus, vastuu ja valta.

Mysteerihahmo G
Pelaaja: Oona K (PJ)
Kirjoittaja: Henriikka

Ei mitään kamalan kummallista.
Teemat: Loretietoisuus, asioiden selvittelyä

Mysteerihahmo H
Pelaaja: Taru L
Kirjoittaja: Henriikka

Vaatii teatraalista taipumusta ja uskallusta olla ihan erilainen kuin kukaan muu pelissä.
Teemat: Mysteeri, varmuus omasta paikasta ja asemasta, lore, esiintyminen, vastuu ja valta

NPC:t

Elmu L
Teemu S
Sonya C

Mainokset